سومین جشنواره گردو در شهر کلور خلخال برگزار شد

سومین جشنواره گردوی کلور در شهرستان خلخال استان اردبیل با حضور اهالی منطقه، گردشگران و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، سومین جشنواره گردو روز جمعه ۲۷ مهرماه در شهر کلور شهرستان خلخال با حضور اهالی منطقه و گردشگران و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در این جشنواره خواستار ظرفیت شناسی برای استفاده از قابلیت‌های مناطق مختلف استان اردبیل شد و گفت: برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد که بخش شاهرود و شهر کلور شهرستان خلخال ظرفیت زیادی برای رونق اقتصادی و جذب گردشگر دارد.

کمال‌الدین میرجعفریان افزود: برای معرفی ظرفیت‌های این منطقه باید زیرساخت‌های ارتباطی جنوب استان اردبیل تامین و تکمیل شود و بر همین اساس، مسیرهای دسترسی جنوب استان به مرکز کشور و استان گیلان در قالب چندین پروژه راه‌سازی در حال اجراست.

او برگزاری این جشنواره را اولین گام در معرفی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی برای توسعه همه‌جانبه این منطقه دانست و تاکید کرد: باید با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، شهرستان خلخال را در سطح ملی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: جشنواره‌های موضوعی در مناطق مختلف استان با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سایر ظرفیت‌های بومی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شوند.

حسن محمدی ادیب افزود: شهر کلور و بخش شاهرود در جنوب استان اردبیل در مسیر گردشگری این بخش از استان قرار دارد و از جاذبه‌های متعددی برخوردار است که معرفی این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب رونق گردشگری استان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801954
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha